Autor |
Wiadomość |
Tomek84
Dołączył: 13 Mar 2007
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: starachowice
|
Wysłany:
Śro 9:19, 14 Mar 2007 |
 |
cześć
wiecie co?
wrzuciłem do rm win konstrukcje hali która już istnieje.
Hala w rzeczywistości już stoi i ma sie dobrze.
Sciągnąłem wymiary i odpowiednie profile a program rm win twierdzi że w takiej sytuacji będą duże przemieszczenia konstrukcji, jednym słowem że nie wytrzyma obciążeń.
i co teraz?
przecież hala stoi i nic sie nie dzieje.
gdzie tkwi błąd |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
zvierzak
Moderator
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 17:15, 14 Mar 2007 |
 |
heheh czyli źle wrzuciłeś
źle dobrane połaczenia węzłów. Napisz coś więcej, jakie słupy itp |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Tomek84
Dołączył: 13 Mar 2007
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: starachowice
|
Wysłany:
Śro 17:54, 14 Mar 2007 |
 |
slupy dwuteownik hea 200
pas górny hea 120
pas dolny hea100
słupki u50 ceownik
krzyżulce u100 ceownik
wiesz co?
mam wątpliwość z jednym
pas górny to w rzeczywistości jeden profil, to samo dolny a miedzy nimi są spawane słupki i krzyżulce kratownicy
a w rm win nie mogę zrobić pasa z jednego pręta bo nie moge dołączyć krzyżulców, bo te możesz zaczepić tylko w węzłach tak?
może właśnie tu tkwi błąd |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
RM-Master
Moderator
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 17:59, 14 Mar 2007 |
 |
za duże przemieszczenia konstrukcji to nie to samo co przekroczenie stanów granicznych nośności - tak więc nie dziwota że hala się nie wali |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Tomek84
Dołączył: 13 Mar 2007
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: starachowice
|
Wysłany:
Śro 18:11, 14 Mar 2007 |
 |
co masz na myśli?
a mógłbyś mi odpowiedzieć na kilka pytań jeśli masz chwilkę?
byłbym bardzo wdzięczny |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
RM-Master
Moderator
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 18:13, 14 Mar 2007 |
 |
"a w rm win nie mogę zrobić pasa z jednego pręta bo nie moge dołączyć krzyżulców, bo te możesz zaczepić tylko w węzłach tak?
może właśnie tu tkwi błąd"
Rm-winie nie występuje taki problem |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Tomek84
Dołączył: 13 Mar 2007
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: starachowice
|
Wysłany:
Śro 18:18, 14 Mar 2007 |
 |
czyli jeżeli wrzuce pas dolny np 15 m w całości to moge do niego dołanczać krzyżulce np. co 2,5 metra?
i jeszcze jedno jestem początkujący w rm win. Powiedz mi jeżeli zaprojektuje kratownice i dobiore profile to w jaki sposób mam sprawdzić poprawność kratownicy?
sprawdzam wykorzystanie profili i co dalej? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
zvierzak
Moderator
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 18:39, 14 Mar 2007 |
 |
wg mnie źle podchodzisz do schematu, skoro konstrukcje dachu stanowi wiązar to musi byc on narysowany. trudno cs powiedzieć nie widząc |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Tomek84
Dołączył: 13 Mar 2007
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: starachowice
|
Wysłany:
Śro 18:41, 14 Mar 2007 |
 |
a jeśli prześle ci rysunek np w autocadzie na maila to mógłbyś mi coś więcej powiedzieć? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
zvierzak
Moderator
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 19:08, 14 Mar 2007 |
 |
[link widoczny dla zalogowanych] szczerze to moge luknąć |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
RM-Master
Moderator
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 20:38, 14 Mar 2007 |
 |
w przypadku o ktorym mówisz możesz narysować pas dolny i górny z wielu prętów sztywno połączonych a przeguby zamodelować tylko dla słupków i krzyżulców. Co do sprawdzenia poprawności kratownicy należy skorygować długości wyboczeniowe dla prętów pasa górnego (ściskanego) w płaszczyźnie prostopadlej do osi pręta bo program przyjmuje automatycznie od węzła do węzła |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
metiu
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Nie 22:04, 18 Mar 2007 |
 |
nie tak dawno sam liczylem kratownice stalowa i nie bylo problemu z wstawieniem wszelkich slupkow (zrobilem dokladnie tak jak RM-Master w poprzedniej odpowiedzi napisal)... niestety RM-Win w swojej prostocie wymaga czasami dosyc zmudnego wklepywania pretow... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Tomek84
Dołączył: 13 Mar 2007
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: starachowice
|
Wysłany:
Pon 8:45, 19 Mar 2007 |
 |
dla mnie zasadnicze pytanie jest jedno:
na podstawie czego mam ocenić poprawność kratownicy?
powiedzmy że zaprojektowałem kratownice, zdefiniowałem obciążenia, przyjąłem profile i co dalej jak mam sprawdzić czy wszystko jest ok?
na jakiej podstawie? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Tomek84
Dołączył: 13 Mar 2007
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: starachowice
|
Wysłany:
Pon 8:49, 19 Mar 2007 |
 |
"skorygować długości wyboczeniowe dla prętów pasa górnego (ściskanego) w płaszczyźnie prostopadlej do osi pręta bo program przyjmuje automatycznie od węzła do węzła"
co to znaczy?
jak to zrobić i czemu?
[/quote] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
metiu
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Pon 10:12, 19 Mar 2007 |
 |
Tomek84 napisał: |
dla mnie zasadnicze pytanie jest jedno:
na podstawie czego mam ocenić poprawność kratownicy?
powiedzmy że zaprojektowałem kratownice, zdefiniowałem obciążenia, przyjąłem profile i co dalej jak mam sprawdzić czy wszystko jest ok?
na jakiej podstawie? |
Stal mozesz sprawdzic na podstawie dwoch modulow:
- RM-Stal, ktorym sprawdzisz wytezenie wszystkich elementow stalowych w przekroju
- RM-Spol, ktorym sprawdzasz polaczenia wezlow
Oba moduly masz w miejscu wynikow - troche ponizej wykresow, naprezen itp.
Tomek84 napisał: |
"skorygować długości wyboczeniowe dla prętów pasa górnego (ściskanego) w płaszczyźnie prostopadlej do osi pręta bo program przyjmuje automatycznie od węzła do węzła"
co to znaczy? jak to zrobić i czemu? |
Aby zdefiniowac kratownice musisz podzielic pasy gorne i dolne na wieksza ilosc wezlow. Z racji, tak jak pisal RM-Master, ze RM-Win przyjmuje dlugosci wyboczeniowe od wezla do wezla, to liczony ustroj jest nieco przeklamany, poniewaz skraca sie dlugosc wyboczeniowa. Tak naprawde dlugosc wyboczeniowa jest rowna dlugosci jednego elementu, czyli mowiac wprost na przykladzie kratownicy jest to dlugosc od poczatku z lewej strony do srodka (element 1) i od srodka do konca z prawej strony (element 2). Sa wyjatki, ale o tym zaraz.
Jak najprosciej to skorygowac? Sprawdz wyboczenie (wszelkie lambdy, lambdy podkreslone itp.) dla CALEJ dlugosci elementu liczac to wszystko recznie (wbrew pozorom zajmie Ci to kilka sekund) i jezeli wszystko bedzie w porzadku to nie masz sie czym przejmowac Warto tez podkreslic, ze musisz to sprawdzic dla elementow SCISKANYCH i ZGINANYCH. W elementach rozciaganych nie wystepuje wyboczenie.
Czemu musisz to sprawdzac? Zwiekszajac dlugosc wyboczeniowa automatycznie zmniejszasz wspolczynnik wyboczeniowy, a w efekcie zmniejszasz nosnosc elementu na sciskanie. Jezeli nosnosc elementu bedzie mniejsza od obciazenia, wystapi przekroczenie nosnosci w wyniku czego element zostanie na pewno zniszczony.
A teraz wyjatek. Wyjatkiem od tej reguly jest sytuacja, w ktorej masz stezenie (obojetnie w jakiej postaci: platwi, preta czy innego ksztaltownika) polaczone do rygla w miejscu slupkow (a tak mozesz zaprojektowac). Wtedy tez dlugosc wyboczenia sie skraca (jak popatrzysz na uklad z gory zobaczysz, ze stezenie spelnia role dodatkowej podpory) i sytuacja na ekranie RM-Wina jak najbardziej odpowiada sytuacji realnej (albo mowiac dokladniej przyszle-realnej ).
Na koniec - zeby wiedziec co i jak, polecam zakup ksiazki Antoniego Biegusa "Hale Stalowe", w ktorej wszystko jest bardzo ladnie wyjasnione + narysowane sa rysunki, z ktorych wszystko mozna wylapac  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|